Golf som livsstil og underholdning
Publisert: 12. april 2023 av Kristin Moe Krohn | Siste nyheter | Arkiv
Topgolf Callaway Brands satser massivt på å utvikle golf som en underholdende livsstil. Masters-vinner Jon Rahm er frontfigur for dette selskapet, og bidrar til at golf vokser.
Jon Rahm tok seieren i The Masters, vårens vakreste golfeventyr som gikk av stabelen på Augusta National forrige helg. Rahm er ambassadør for Topgolf Callaway Brands (MODG), og analytikere mener at han setter vind i seilene for MODG i finansmarkedet. Selskapet satser massivt på å utvikle golf som en underholdende livsstil, ikke bare som idrett. I en artikkel på Yahoo Finance etter Masters fremheves betydningen av denne satsingen.
– Golfen er avhengig av mer enn idealisme og idrettskultur. Kommersielle krefter styrt riktig er med på å skape vekst i golfen til glede for alle på alle nivåer. Sirkuset på Augusta sier jo noe om hvor mye penger som ligger bak og driver dette, sier Lars Havrevold, president i Golf Course Association Europe (GCAE).
– Utviklingen i USA viser at nesten alle nye anlegg nå har fokus på underholdning, kort tidsbruk og åpent for alle selv om kanskje banene på samme anlegg er private, sier Tore Waagø, som er styreleder i både Foreningen Norske Golfbaner (GCAN) og helårssentert ToppGolf AS. Imorgen skal han besøke den nye korthullsbanen til Orange County National (i Orlando).
Les hele artikkelen her og bruk noen minutter på intervjuet med Chip Brewer, President og CEO i Topgolf Callaway Brands
Bildet er fra Topgolf Scottsdale.